Măsuri privind traficul rutier

Starea infrastructurii rutiere Canadiene este una foarte bună.Sistemul de drumuri, în special cel de autostrăzi este foarte bine pus la punct traficul fiind în general destul de degajat. Circulaţia auto se efectuează pe partea dreaptă a drumului public. Viteza este limitată la 100 km/oră pe autostradă, iar în oraşe între 50 şi 80 km/oră. Depăşirea vitezei legale costituie contravenţie şi se sancţionează cu amenzi substanţiale, penalizări sub formă de puncte, şi în cazuri mai grave, chiar cu închisoare. În cazul în care sunteţi amendat de către poliţie, nu încercaţi să mituiţi ofiţerul de poliţie. Această intenţie este cosiderată o jignire la adresa instituţiei şi puteţi face chiar închisoare pentru această faptă. Parcarea se face, în general, contra cost, mai ales în marile centre urbane.

În Canada fiecare provincie şi teritoriu are reguli şi norme proprii de circulaţie. Emiterea permiselor de conducere, este şi ea diferenţiată, în funcţie de legislaţia fiecărei provincii sau teritorii. Detalii specifice se pot afla la următoarele departamente de informaţii: www.tc.gc.ca/routier/province.htm#conditions si la www.mto.gov.on.ca/french/dandv/driver/demerit.htm

PERMISUL DE CONDUCERE

Datorită faptului că permisul românesc este valabil doar trei luni de la intrarea pe teritoriul Canadei, după care devine inutilizabil, este recomandat să obtineţi permisul de conducere canadian. Procesul de obţinere a permisului canadian ''final'', nu este unul complicat cu toate că diferă destul de mult de cel românesc. Echivalentul categoriei B din România este categoria G, cu menţiunea că în Canada poţi conduce automobile de până la 11.000 kg şi nu 3.500 kg, ca şi în România. Categoria G este împarţită în 3 nivele de experienţă.

Primul nivel – G1 – este un fel de “pseudo-permis” pentru că teoretic nu ai voie să conduci singur în maşină ai nevoie de un şofer cu minim 4 ani de experienţă în dreapta. G1 se poate obţine de la 16 ani şi este nevoie doar de un test teoretic.

Următorul nivel este G2. Pentru a putea obţine acest nivel trebuie să trecă minim 12 luni de laobţinerea nivelului G1. G2 este un test practic (condus), similar cu cel din România, avănd un poliţist în dreapta. Testul se va susţine cu maşina personală (dacă aveţi). In cazul în care nu aveţi maşină personală puteţi împrumuta maşina unui prieten, sau puteţi închiria maşina de la instructorul cu care aţi luat ore (dacă aţi luat ore), sau de la oricare centru de închirieri autovehicule. Cu G2 în buzunar, majoritatea restricţiilor de la G1 sunt ridicate cel mai important fiind faptul că ai voie să conduci singur în maşină.

Ultimul nivel este G. Pentru a obţine acest nivel denumit ''G full'', trebuie de asemenea să astepţi cel puţin 12 luni de când ai obţinut G2. Testul este similar cu cel de la G2 însă de acestă dată evaluatorul te va scoate pe autostradă.

De menţionat este faptul că dacă ai permis românesc de mai mult de 24 de luni, şi poţi dovedii experienţa din România, poţi să sari peste timpul de aşteptare, şi după ce iei G1, poţi să susţii examenul pentru G2 sau chiar pentru G full.

Bagajele care pot fi luate in avion au, de obicei, dimensiunile 55cmx35cmx25cm (55cmx40cmx20cm). Daca angajatii companiei aeriene care efectueaza zborul sau personalul avionului vor considera ca bagajul de mana reprezinta un posibil impediment pentru siguranta sau pentru confortul tau, bagajul va fi luat si incarcat ca bagaj de cala.